Ve vztahu k uživatelům sociálních služeb

Princip úcty

Pracovníci mají vždy na paměti, že každý uživatel služeb je především Boží stvoření, má pro Boha velkou cenu a je jím milován. Ctí ho jako jedinečnou lidskou bytost. Odmítají zřetelně chybné a škodlivé jednání, ne osobnost (Genesis 1,26, Janovo evangelium 3,16). Počítají v každém okamžiku s tím, že Boží milost stačí na každý hřích a Bůh je mocný kohokoliv zachránit a dokonale změnit (Lukášovo evangelium 15,11-24).

 

Princip svobody

Pracovníci mají neustále na paměti, že nás Bůh stvořil svobodné a jedná s námi jako se svobodnými. Pracovníci podle toho ctí svobodu a právo každého člověka na svobodné rozhodování. S moudrostí se snaží vést uživatele k zodpovědnosti při rozhodování a dbají na to, aby prosazovaná svoboda jednotlivce neutlačovala a neomezovala svobodu jiného člověka či části kolektivu (2. Korintským 3,17, Deuteronomium 30,11).

 

Princip rovného přístupu ke všem

Pracovníci vědomě odmítají ve společnosti zakořeněné předsudky vůči etnickým menšinám, trestaným osobám, závislým apod. Nikomu nestraní, neprotěžují nikoho, ani ty, kteří jsou součásti církve (Skutky apoštolů 10,36, Jakub 2,9), nesoudí (Římanům 2,1). Pracovníci dbají na dodržování lidských práv u skupin i jednotlivců, tak jak jsou vyjádřena v Listině základních práv a svobod.

 

Princip lásky


Práce je založena na lásce k bližnímu, jak ji vyučoval a prakticky provozoval Ježíš (Matoušovo evangelium 5,44). Pracovníci vždy usilují o to, aby říkali pravdu laskavě a s láskou a přijímali uživatele bezpodmínečně, ale naprosto upřímně a bez lži a přetvářky i s pravdou o něm a jeho životě.

 

Princip zastánců


Pracovníci se snaží dle svých možností pomáhat uživatelům v prosazování jejich práv. Zastávají se jich a obhajují je v nespravedlivé při proti nim a v případě záporně laděném veřejném mínění (Žalm 82,3).

 

Princip vlídnosti


Při jednání s uživateli jsou pracovníci vždy vlídní a připraveni naslouchat. Snaží se o pokojné řešení vzniklých konfliktů, pokud to záleží na nich a není tím ohrožena bezpečnost jejich či ostatních uživatelů (Přísloví 15,1, Římanům 12,21, Jakub 1,19-20).

 

Princip mlčenlivosti

Pracovníci zachovávají mlčenlivost o osobních a citlivých údajích uživatelů, především o důvěrných sděleních (Přísloví 25,9).

 

Ve vztazích mezi sebou navzájem

Princip jednoty

Pracovníci pamatují na to, že každý z nás je jedinečný. Vzájemně se doplňují a nesoupeří. Naše jednota je založena na Kristu, který je jejím pevným základem, na Něm každý staví, jak mu Pán dal a jak ho vede (1. Korintským 12,12-26). Vzájemně dáváme přednost jeden druhému (Filipským 2,1-5) a ctíme jeden druhého jako Boží stvoření.

 

Princip moudrosti

Pracovníci hledají Boží moudrost, která je mírumilovná, ohleduplná, čistá, bez přetvářky, ochotná dát se přesvědčit, plná slitování, bez předsudků (Jakub 3,17-18). Usilují o růst ovoce Ducha svatého (Galatským 5,22): lásku, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrotu, věrnost, tichost a sebeovládání.

 

Princip lásky

Mezi sebou se nepomlouvají, nesoudí a nezdůrazňují hříchy a chyby ostatních, nesoupeří (1. Korintským 13,1-13, 1. Korintským 16,14).

 

Princip včasného napomínání

V případě, že má někdo něco proti jinému pracovníkovi, nejdříve zkoumá, zda u druhého skutečně dochází k pracovnímu pochybení nebo hříchu. Pokud ano, jedná nejdříve s dotyčným sám, diskrétně a beze svědků a bez předchozích pomluv. Teprve v případě, že nedojde k nápravě, může být k situaci přizván další pracovník. I tato domluva má být vedena vlídně a s láskou, bez snižování a odsuzování. Důležité je, aby se problémy řešily neprodleně a nenechávala se tak narůstat ve vztazích hořkost (Koloským 3,13).

 

Ve vztahu k okolnímu světu, veřejnosti

Princip opravdovosti

Pracovníci svou práci konají s maximálním nasazením, opravdově, velmi zodpovědně, jako kdyby byli zaměstnáni samým Bohem a pracovali pro něho (Efezským 6,6-7).

 

Princip transparentnosti

Pracovníci mají vždy na paměti, že je v jejich moci dělat Bohu čest, ale i hanbu. Snaží se o to, aby bylo možné vždy a vše z naší práce podrobit kontrole okolí s čistým svědomím. Všichni usilují o to, ať není Boží jméno kvůli naší službě v pohanění. Vždy pamatují na to, že jsou bedlivě sledováni, jak spravujeme svěřené hodnoty, zda jsme věrnými správci. Mají být vždy připraveni objasnit všechny způsoby naší práce tak, aby veškerá činnost společnosti byla jednoznačná a srozumitelná pro okolí (1. Korintským 4,9).

 

Princip neustálého zvěstování

Pracovníci mají na paměti, že zvěstujeme Krista slovem i skutkem. Dbají na to, aby čest přišla Bohu, ne lidem, a snaží se věrně zobrazovat Kristův charakter (1. Korintským 6,20, 1. Timoteovi 2,4, Žalm 9,12). Nedávají v ničem příležitost k pohoršení (2. Korintským 6,13).

 

Princip mlčenlivosti

Všichni pracovníci zachovávají mlčenlivost o osobních a citlivých údajích uživatelů, především však o důvěrných sděleních. Dbají na udržení důvěry a nediskutují o záležitostech uživatelů na veřejnosti ani ve svých rodinách. Mlčenlivost se dále týká výše mzdy pracovníků a interních záležitostí. Toto pravidlo platí i po ukončení pracovního poměru (Přísloví 25,9).

 

Princip loajality

Pracovníci nevystupují proti organizaci, jejím cílům, zájmům její činnosti ani proti uživatelům jejích služeb

 

 

 

 

Mapa stránek

O nás

Informace o společnosti
Hodnoty
Historie Elimu
Význam loga
Principy naší sociální práce

Podporují nás
Organizační struktura
Volná pracovní místa
Ceník služeb
Projekty EU
Chcete nám přispět?

 

 

Sociální služby

Azylový dům
Noclehárna
Denní centrum
Terénní práce
Sociální rehabilitace

 

Atletický klub

O nás
Aktuality
Naši trenéři

Podporují nás

Fotogalerie
Kontakty
Sportcamp

 

 

Pro média

Výroční zprávy
Logo a grafický manuál
Letáky služeb

 

Kontakty

Kontakty

                 

 Copyright © 2009 - 2017 All Rights Reserved.  Programming NOWONET media, s.r.o.  |  Designed by