... zpět do života

Hodnoty společnosti

Historická návaznost

Společnost je nástupnickou organizací občanského sdružení ELIM, křesťanská společnost pro evangelizaci a diakonii Vsetín, které bylo založeno 5. prosince 1991 křesťany z Církve bratrské ve Vsetíně pod vedením MUDr. Roberta Moravce. Sdružení zahájilo svou činnost otevřením azylového domu pro bezdomovce-muže ve Vsetíně v květnu 1992.

Obecně prospěšná společnost byla stejně jako původní občanské sdružení založena ze společné touhy křesťanů ve Vsetíně pomáhat lidem stojícím mimo zájem společnosti a pokračuje v odkazu a činnosti původního občanského sdružení se stejnou vizí a stejnými cíli.

 

Význam názvu

Název společnosti Elim Vsetín je kombinací biblického názvu oázy v poušti a města, v němž společnost působí. V biblickém příběhu o odchodu izraelského národa z egyptského zajetí přišli Izraelci po vyčerpávající pouti v poušti do oázy Elim, kde bylo 12 vodních pramenů a 70 palem (Bible, Exodus 15,27).

 

Symbolika loga

Elim - oáza v poušti tohoto světa, nápis jako palmový háj s výraznou palmou - křížem uprostřed, oblouk symbolizuje studnu, která nabízí vodu živou, 3 vlny symbolizují uspokojení pro ducha, duši i tělo (nebo též vodu pro nejstarší, střední i nejmladší generaci).

 

Poslání

Společnost vykonává obecně prospěšnou činnost založenou na křesťanských principech. S ohledem na svobodnou vůli a jedinečnost každého člověka pomáhá potřebným, zejména opuštěným lidem, osobám v krizi, bezdomovcům a osobám se zdravotním postižením zařadit se zpět do života a poskytuje jim nezbytnou podporu. Organizuje též zájmovou a sportovní činnost dětí i mládeže a věnuje se dalším podobným aktivitám.

 

Hodnoty

Chceme být otevřenou, stabilní a důvěryhodnou organizací fungující na křesťanských principech. Chceme reagovat na aktuální potřeby společnosti a s profesionálním přístupem uplatňovat inovativní a originální postupy.

 

Cíl

Cílem je péče o celého člověka, o jeho duchovní, duševní, sociální a materiální potřeby.

 

Principy práce

Ve vztahu k uživatelům sociálních služeb

Princip úcty

Pracovníci mají vždy na paměti, že každý uživatel služeb je především Boží stvoření, má pro Boha velkou cenu a je jím milován. Ctí ho jako jedinečnou lidskou bytost. Odmítají zřetelně chybné a škodlivé jednání, ne osobnost (Genesis 1,26, Janovo evangelium 3,16). Počítají v každém okamžiku s tím, že Boží milost stačí na každý hřích a Bůh je mocný kohokoliv zachránit a dokonale změnit (Lukášovo evangelium 15,11-24).

 

Princip svobody

Pracovníci mají neustále na paměti, že nás Bůh stvořil svobodné a jedná s námi jako se svobodnými. Pracovníci podle toho ctí svobodu a právo každého člověka na svobodné rozhodování. S moudrostí se snaží vést uživatele k zodpovědnosti při rozhodování a dbají na to, aby prosazovaná svoboda jednotlivce neutlačovala a neomezovala svobodu jiného člověka či části kolektivu (2. Korintským 3,17, Deuteronomium 30,11).

 

Princip rovného přístupu ke všem

Pracovníci vědomě odmítají ve společnosti zakořeněné předsudky vůči etnickým menšinám, trestaným osobám, závislým apod. Nikomu nestraní, neprotěžují nikoho, ani ty, kteří jsou součásti církve (Skutky apoštolů 10,36, Jakub 2,9), nesoudí (Římanům 2,1). Pracovníci dbají na dodržování lidských práv u skupin i jednotlivců, tak jak jsou vyjádřena v Listině základních práv a svobod.

 

Princip lásky

Práce je založena na lásce k bližnímu, jak ji vyučoval a prakticky provozoval Ježíš (Matoušovo evangelium 5,44). Pracovníci vždy usilují o to, aby říkali pravdu laskavě a s láskou a přijímali uživatele bezpodmínečně, ale naprosto upřímně a bez lži a přetvářky i s pravdou o něm a jeho životě.

 

Princip zastánců

Pracovníci se snaží dle svých možností pomáhat uživatelům v prosazování jejich práv. Zastávají se jich a obhajují je v nespravedlivé při proti nim a v případě záporně laděném veřejném mínění (Žalm 82,3).

 

Princip vlídnosti

Při jednání s uživateli jsou pracovníci vždy vlídní a připraveni naslouchat. Snaží se o pokojné řešení vzniklých konfliktů, pokud to záleží na nich a není tím ohrožena bezpečnost jejich či ostatních uživatelů (Přísloví 15,1, Římanům 12,21, Jakub 1,19-20).

 

Princip mlčenlivosti

Pracovníci zachovávají mlčenlivost o osobních a citlivých údajích uživatelů, především o důvěrných sděleních (Přísloví 25,9).

 

Ve vztazích mezi sebou navzájem

Princip jednoty

Pracovníci pamatují na to, že každý z nás je jedinečný. Vzájemně se doplňují a nesoupeří. Naše jednota je založena na Kristu, který je jejím pevným základem, na Něm každý staví, jak mu Pán dal a jak ho vede (1. Korintským 12,12-26). Vzájemně dáváme přednost jeden druhému (Filipským 2,1-5) a ctíme jeden druhého jako Boží stvoření.

 

Princip moudrosti

Pracovníci hledají Boží moudrost, která je mírumilovná, ohleduplná, čistá, bez přetvářky, ochotná dát se přesvědčit, plná slitování, bez předsudků (Jakub 3,17-18). Usilují o růst ovoce Ducha svatého (Galatským 5,22): lásku, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrotu, věrnost, tichost a sebeovládání.

 

Princip lásky

Mezi sebou se nepomlouvají, nesoudí a nezdůrazňují hříchy a chyby ostatních, nesoupeří (1. Korintským 13,1-13, 1. Korintským 16,14).

 

Princip včasného napomínání

V případě, že má někdo něco proti jinému pracovníkovi, nejdříve zkoumá, zda u druhého skutečně dochází k pracovnímu pochybení nebo hříchu. Pokud ano, jedná nejdříve s dotyčným sám, diskrétně a beze svědků a bez předchozích pomluv. Teprve v případě, že nedojde k nápravě, může být k situaci přizván další pracovník. I tato domluva má být vedena vlídně a s láskou, bez snižování a odsuzování. Důležité je, aby se problémy řešily neprodleně a nenechávala se tak narůstat ve vztazích hořkost (Koloským 3,13).

 

Ve vztahu k okolnímu světu, veřejnonsti

Princip opravdovosti

Pracovníci svou práci konají s maximálním nasazením, opravdově, velmi zodpovědně, jako kdyby byli zaměstnáni samým Bohem a pracovali pro něho (Efezským 6,6-7).

 

Princip transparentnosti

Pracovníci mají vždy na paměti, že je v jejich moci dělat Bohu čest, ale i hanbu. Snaží se o to, aby bylo možné vždy a vše z naší práce podrobit kontrole okolí s čistým svědomím. Všichni usilují o to, ať není Boží jméno kvůli naší službě v pohanění. Vždy pamatují na to, že jsou bedlivě sledováni, jak spravujeme svěřené hodnoty, zda jsme věrnými správci. Mají být vždy připraveni objasnit všechny způsoby naší práce tak, aby veškerá činnost společnosti byla jednoznačná a srozumitelná pro okolí (1. Korintským 4,9).

 

Princip neustálého zvěstování

Pracovníci mají na paměti, že zvěstujeme Krista slovem i skutkem. Dbají na to, aby čest přišla Bohu, ne lidem, a snaží se věrně zobrazovat Kristův charakter (1. Korintským 6,20, 1. Timoteovi 2,4, Žalm 9,12). Nedávají v ničem příležitost k pohoršení (2. Korintským 6,13).

 

Princip mlčenlivosti

Všichni pracovníci zachovávají mlčenlivost o osobních a citlivých údajích uživatelů, především však o důvěrných sděleních. Dbají na udržení důvěry a nediskutují o záležitostech uživatelů na veřejnosti ani ve svých rodinách. Mlčenlivost se dále týká výše mzdy pracovníků a interních záležitostí. Toto pravidlo platí i po ukončení pracovního poměru (Přísloví 25,9).

 

Princip loajality

Pracovníci nevystupují proti organizaci, jejím cílům, zájmům její činnosti ani proti uživatelům jejích služeb.

Podpořte nás

Sledujte nás na facebooku

Mohlo by Vás zajímat
Aktuality
05.09.2017 | Skupinové aktivity v SR
 

Program aktivit na září 2017.

 
Skupinové aktivity v SR
 
31.08.2017 | Volné pracovní místo
 

Výběrové řízení na pozici "Vedoucí a sociální pracovník" Sociální rehabilitace Elim - informace zde.

 
28.08.2017 | Výstava Sociální rehabilitace Elim
 

Masarykova Veřejná knihovna Vsetín, září 2017

 
Výstava Sociální rehabilitace Elim
 

všechny aktuality »

Copyright © 2009 - 2013
All Rights Reserved.

 

Katalog sociálních služeb Zlínského kraje    

Elim Vsetín, o.p.s.